Svaki uspešan sportista mora da vodi računa i o ishrani. Postoje pravila ishrane za svaki sport, a ona se određuju prema tome koliko godina ima sportista, koliko je težak i koliko često trenira na dnevnom nivou. U vezi sa tim, postoje tačno određena pravila u ishrani dece koja se aktivno bave sportom. Ritmikom se najčešće bave devojčice,a njihova ishrana zahteva strogu discipline.

Stroža pravila u ishrani počinju već sa punih 8 ili 9 godina, a pravila su pre svega usmerena na više izbalansiranih obroka dnevno, kako bi se energija ravnomerno rasporedila. Izbagavaju se teški i obilni obroci pre i posle treninga. Višak kalorija svakako će loše uticati na sam trening i razvoj gracioznosti. Svaki disbalans utiče na to da ne možete da date sve od sebe na gimnastici, a loša hrana koja je prepuna kalorija, utiče i na vaše razmišljanje, fokus i discipline, ali i emocije.

Postoje neka određena pravila u odnosu na težinu gimnastičara. Za neku optimalnu težinu od 30-39 kg , ukupan broj kalorija bi trebalo da bude od 1500- 2.000 kalorija, za težinu od 40-49kg, ukupan broj kalorija je od 2.000-2.500. Za težinu od 50-59kg, ukupan broj kalorija je od 2.500 -3.000 kalorija.Težina od 60 kg, ima ukupan broj kalorija od 3.000-3.500.

U slučaju da ritmičke gimnastičarke imaju višak kilograma, preporučuje se smanjenje kalorija za 20-40%.

Takođe, broj treninga određuje bro obroka. Za one koji treniraju jednom dnevno, neophodno je 3 obroka, za one koji treniraju dva puta dnevno, neophodna su četiri obroka.

Važno je da su obroci mali, pravilno izbalansirani, a da je najveći broj kalorija, predviđen za jutarnje časove. Gimnastičarke bi trebalo da jedu ribu, meso, sveže voće i povrće, da piju dosta vode, bez gaziranih sokova, grickalica, previše slatkiša i drugih teških obroka koji sadrže previše kalorija i premalo nutrijenata i previše ugljrnih hidrata

Ishrana je jedna od najvažnijih stvari, o kojoj se mora voditi računa. Takođe redovni treninzi su obavezni, disciplina, dobar san i radne navike, kako bi se ostvarili rezultati.

Pošaljite komentar